Umelci zvyčajne vydávajú „Best Of“ album k výročiu svojej kariéry, no soulový producent Adrian Younge to urobil inak. Jeho album „São Paulo“ je výberom piesní z jeho budúcich projektov. Patrí medzi ne muzikál so Snoop Doggom, iránsky liberation funk a tretí diel kultovej série „Something About April“.
Adrian Younge je jedným z najvyťaženejších producentov na západnom pobreží USA. Napriek tomu, že sa narodil v roku 1978 a s hudbou sa socializoval v 90. rokoch, miluje štýl 60. a 70. rokov, nahráva vo svojom štúdiu Linear Labs v Los Angeles výlučne analógovo. Od roku 2000 tvorí hudbu inšpirovanú starým jazzom, funkom a filmovou hudbou, vrátane soundtracku k marvelovskému seriálu „Luke Cage“ a mafiánskej rapovej rozhlasovej hry s Ghostface Killahom.
Od roku 2020 nahral vo svojom vydavateľstve „Jazz Is Dead“ albumy so svojimi idolmi, medzi ktorých patrí napríklad jazzový hudobník Roy Ayers, brazílska funková skupina Azymuth a afrobeatový bubeník Tony Allen. Niekedy mu vyjde ročne až päť albumov, no zdá sa, že mu nápady nedochádzajú.
Všetko sa to začalo v São Paule
Teraz nám ponúka predzvesť nadchádzajúcich projektov na albume „São Paulo“, ktorý je v rozpore s tým, čo naznačuje jeho názov, pretože nie je to typicky brazílsky album. Adrian Younge strávil v brazílskej metropole niekoľko týždňov, aby nasal atmosféru a spolupracoval s legendami brazílskej hudby. Stretol sa tam aj s herečkou a komičkou Samanthou Schmütz, ktorej pieseň „Nossa Cor“ je prvou ochutnávkou spoločného projektu. Pieseň v štýle bossa nova nezaprie veľké brazílske hlasy ako Elis Regina a Gal Costa.
Vplyv São Paula je počuť aj v skladbe „Esperando por Você“, ktorá kombinuje psychedelický soul s portugalskými zborovými vokálmi Céu a ďalších. Pieseň je predzvesťou tretej časti série „Something About April“, ktorá je akýmsi kinematografickým filmom na počúvanie. Prvé dva albumy zneli ako mix Morriconeho, „blaxploitation“ soundtrackov a psychedelického rocku. Tretí diel tohto kinofilmu na počúvanie sa bude odohrávať v Brazílii a bude celý naspievaný v portugalčine.
Hudba plná fantázie
Spojenie filmu, príbehov a hudby je pre tvorbu Adriana Youngea kľúčové. Skladba „Rules Of The Game“ nám dáva prvýkrát možnosť ochutnať jeho projekt „Don’t Cry For The Devil“ so Snoop Doggom. Fajnový feťák vkĺzne do úlohy pasáka v piesni „Silky Slims“ a v niekoľkých skladbách opisuje svoj vzostup a pád. G-Funkový syntetizátor škrípe a Adrian Younge dokonca doplnil tieto nahrávky o zvuk nahral orchestra. Album dostáva filmový ráz aj v skladbe „Human Absence“, melancholickej inštrumentálnej skladbe so zasnenými sláčikmi a funkovými bicími. Pieseň je súčasťou jeho inštrumentálneho albumu „Younge“, na ktorom vzdáva hold svojim vzorom ako Ennio Morricone, David Axelrod, Portishead a Charles Stepney.
Ženská sila
Na albume „São Paulo“ je obzvlášť silný príspevok talentovaných žien, vrátane jemného soulového hlasu Alani z Paríža a aktivistky za práva žien a speváčky Liraz. Jej rodičia pochádzajú z Iránu a Izraela. V súčasnosti žije v Tel Avive. Piesne ako „Farrar Konam“ sú inšpirované hnutím za život a slobodu žien. Spoločný album sa bude volať „Azadi“, čo v perzštine znamená „sloboda“. Ako bonus bude na albume aj funková skladba s Laetitiou Sadier zo Stereolab, ktorú s ňou spontánne nahral počas návštevy USA. Album „São Paulo“ je opäť neuveriteľným svedectvom nevyčerpateľných inšpirácií Adriana Youngea.
NMR (foto: press Adrian Younge)