Správnym hudobným nadšencom by nemali uniknúť albumy, ktoré nahrali The Last Dinner Party a Charlotte Fever, či nové videoklipy od Beth Gibbons a Mr. Eazi. Keshavara vám dokážu, že zaujímavá hudba sa dá produkovať aj v Nemecku a Zuzana Mikulcová najnovšie zhudobnila báseň od svojej kamarátky.
Očakávaný debut „Prelude To Ecstasy“ londýnskej skupiny The Last Dinner Party dodal nový vietor do zaužívaných foriem piesní. Album začína orchestrálnou cukrovinkou s útržkami od Gershwina a Šostakoviča s nádychom hollywoodskeho lesku zlatého veku. Názov albumu vraj nie je odkazom na známy album Steely Dan z roku 1973 „Countdown To Ecstasy“, no v niektorých aspektoch obsah pripomína jeho sofistikovaný rockový outfit. Hymnická melódia pilotného singla „Nothing Matters evokuje prejav Kate Bush. Takže napokon sme sa dočkali zaujímavého retra v novom šate.
Charlotte Fever je francúzske duo, ktoré tvoria Cassandra Hettinger a Alexandre Mielczarek. Obaja sú fanúšikmi elektropopu, retro diska, parížskej klímy i tropických kokteilov. Ich album „Paris Cyclone“ nabral oproti skorším nahrávkam rytmickejší smer. Počuť v ňom asertívnejší spev i hovorené slovo a duu sa darí tiež rozvíjať svoj hudobný vesmír. Piesne na albume sú miestami iskrivé, inokedy jemne znepokojivé, no vždy veľmi pôsobivé a melodické. Hudba tohto dua sa dokáže vymedziť zo súčasného stredného prúdu aj tým, že ju zdobia zvuky marimby a drevenej flauty.
Beth Gibbons, známa z Portishead, pripravuje vydanie sólového albumu „Lives Outgrown“, z ktorého už zverejnila prvé ochutnávky. Album produkovala spoločne s Jamesom Fordom, pričom ruku k dielu priložil Lee Harris a tiež ďalší člen už neexistujúcich Talk Talk Paul Webb. „Uvedomila som si, aký je život bez nádeje,“ uviedla speváčka v tlačovej správe. „A to bol smútok, ktorý som nikdy necítila. Predtým som mala možnosť ovplyvniť svoju budúcnosť, ale keď ste proti svojmu telu, nemôžete ho prinútiť robiť niečo, čo nechce.“ Nový album vznikol na základe úvah o smrteľnosti. „Keď ste mladí, nepoznáte koniec a netušíte, ako všetko dopadne. Myslíte si, že sa z toho dostanete a že bude lepšie. No niektoré konce sú ťažko stráviteľné.“ Pilotný singel sa volá „Floating On A Moment“ a vznikol k nemu videoklip, ktorý režíroval Tony Oursler.
Mr. Eazi pôsobí v oblasti afrobeatu viac ako desať rokov. Je preto ťažké si predstaviť, že spevák, ktorý so svojím vydavateľstvom emPawa Africa, ktoré už roky podporuje nové talenty západoafrickej scény, vydal svoj prvý štúdiový album len nedávno. „Musel som prejsť procesom zbavovania sa emócií a myšlienok, ktoré boli hlboko zakorenené v mojom podvedomí,“ povedal o svojom oneskorenom debute. Album „The Evil Genius“ má pozitívne ohlasy a prichádza nielen so zvukovými, ale aj s vizuálne zaujímavými doplnkami. Celkovo 13 umelcov vytvorilo ku každej zo skladieb vizuálne umelecké dielo. Jeden z klipov vznikol nedávno k piesni „Òròkórò“, v ktorej spieva kráľovná africkej scény Angélique Kidjo.
Kolínska kapela Keshavara združená okolo speváka menom Keshav Purushotham, zverejnila prekvapivú pesničku „Tableau Vivant“. Skupina spieva v nemčine, angličtine, hindčine a vymyslenom jazyku, tancuje na klávesoch, či na oblakoch. Chytľavý zvuk syntetizátora, ležérne bicie a tanečné basové linky pripomínajú hudbu skupiny Khruangbin, producenta Tame Impalu, krautrock alebo psychedelický trance z Bejrútu. „Púšť je scénou pre hráčsku víziu,“ hovorí kapela. Skutočný „Tableau Vivant“ môže symbolizovať aj umelecké nebezpečenstvo. No predovšetkým je skladba predzvesťou toho, ako bude znieť album, ktorého vydanie je naplánované na jún tohto roku. Kapela v roku 2021 vydala album „Kabinett der Phantasie“. V decembri minulého roku odohrala menšie koncertné turné.
Zuzana Mikulcová zverejnila singel s názvom „Nekonečná“. „Od roku 2018, kedy vyšiel môj posledný autorský album Dievča, som pocítila potrebu pracovať na svojej sólovej tvorbe. Mala som nevypovedané myšlienky,“ vysvetľuje speváčka. Nová skladba vznikla neplánovane. „Stáva sa, že mi textári posielajú rôzne básne s tým, že by ich chceli zhudobniť. Moja kamarátka Tereza Kmotorková mi poslala svoju báseň a v momentoch, keď som si ju prvýkrát prečítala, počula som v hlave tú hudbu a celé sa mi to spojilo,“ dopĺňa. Pôvodný text speváčka upravila a zachovala jeho refrén, pričom k nemu dotvorila zvyšné slohy. Pieseň sa skladá z obrazov, ktoré reflektujú na lásku a partnerstvo. Lyricky opisuje svet protikladov a nekonečných túžob, ktoré dobrodružstvo akým je vzťah vždy prináša.