Po objavovaní haitských koreňov na albume „Radyo Siwèl“ z roku 2018 sa kanadsko-haitská speváčka Mélissa Laveaux pripomína so svojim štvrtým štúdiovým albumom „Mama Forgot Her Name Was Miracle“. Na tejto intímnej nahrávke skúma uspávanky pomocou hlasov zo záhrobia.
Trinásť nových piesní je inšpirovaných mytologickými postavami, na ktoré história zabudla, alebo ich zámerne odsunula na vedľajšiu koľaj.
Medzi týmito postavami je aj Harriet Tubmanová, bývalá afroamerická otrokyňa, ktorá pomohla stovkám ďalších utláčaných ľudí nájsť cestu na slobodu.
V ďalších skladbách je spomínaná napríklad „voodoo“ speváčka Toto Bissainthe a aktivistka, skladateľka Martha Jean-Claude.
Na novom albume vytvára Melissa vlastnú mytológiu a bojovnú poéziu, ktorá sa nesie v rytmickom rozhovore medzi Karibikom, západnou Afrikou a súčasným globálnom popom.
Oproti minulosti majú speváčkine piesne súčasnejšie aranžmány a väčšina nahrávok štýlovo viac koketuje s elektronickou hudbou, trip hopom a indie popom.
Všetky nahrávky umocňujú silné melódie, ktoré vytvárajú predpoklady na to, že máme dočinenia s jedným z najzaujímavejších albumov vydaným na začiatku roka 2022.
Róbert Gregor (foto: Adeline Rapon)