NOVÍ PEAKING LIGHTS – SYNTHPOP AKO PIJAVÝ PAPIER

peaking lightsVyzerá to tak, že návrat k synthpopu z počiatku osemdesiatych rokov minulého storočia naberá na obrátkach.

Indietronica, chillwave, indie pop sa mu tiež celkom nevyhli. Môžem o tom rozmýšľať, prečo je to tak, z akých príčin. Nezostáva mi nič iné, len triediť množstvo variácií synthpopu. A Peaking Lights?  Duo, manželský pár – speváčka Indra Dunis a producent Aaron Doyes z Wisconsinu /USA. Momentálne žijú v Los Angeles. Ich album 936 z pred troch rokov ma zaujal. Nebol veľmi synthpopový, bol viac-menej psychedelický. Ale teraz, na ich najnovšom albume Cosmic Logic už pulzuje elektronická hudba „eighties“.

Lenže je v tom podobný háčik, ako v nahrávkach Smooth Attack o ktorých som pred pár dňami písal.

Je to retrospektívny synthpop a zároveň nie je. Obsahuje totiž prímesi iných žánrov, nasáva ich, ako pijavý papier – Chicago house, afrobeat, zamrock, disco, dancehall, west coast hip-hop, miligram psychedélie.

Peaking Lights

Indra má rada hudbu skupiny Tom Tom Club. Takže príčiny tejto prímesi majú badateľné kontúry. Zostáva posledná otázka, najdôležitejšia, akú úroveň majú samotné skladby tejto dvojice? Nie sú v ničom extra výnimočné, ale niektoré pôsobia na mňa dobre. Skrátka, je to melodicky pomerne výrazný synthpop s nádychom nezávislého prístupu k tvorbe, trošku stereotypný. Jeho autori sa však nechajú počuť aj ako komentátori súčasného života v USA. „Príliš veľa korporácií, príliš málo ľudského súcitu. Vidím široký spoločenský rozvrat. Lepšie rozdelenie bohatstva by pomohlo vyriešiť veľa problémov“– hovorí Indra.

Miroslav Potoček (foto: press Peaking Lights)