Slovenskej skupine Space Recorder vyšiel „dvojpesničkový“ singel s názvom Chyba je vo mne. Po dvoch albumoch v anglickom jazyku, z ktorých sa viaceré skladby objavili aj na zahraničných a domácich kompilačných albumoch, kapela nahrala svoje prvé pesničky v slovenčine. Skladby s názvami Chyba je vo mne a Máme sa fajn si môžete oddnes vypočuť na streamovacích službách ako sú Spotify, Deezer, iTunes, GooglePlay, BandCamp.
„Fanúšikovia sa nás často na koncertoch pýtali, či spravíme aj slovenské pesničky. V kapele sme túto tému mali otvorenú už dlhšie. Asi na to musel dozrieť čas,“ hovorí Timotej Strieš, basový gitarista kapely.
Autor pesničiek a gitarista Richard Ďurana priznáva, že celú dekádu slovenčinu odmietal. „Musím ale priznať, že tie najhlbšie emócie sa predsa len dajú najvernejšie vyjadriť práve v rodnom jazyku. Aj preto sme sa rozhodli, že sa v najbližšej dobe vydáme touto cestou,“ dodáva.
Speváčka Alexandra Malá hovorí, prečo kapela ako prvé nahrala práve pesničky Chyba je vo mne a Máme sa fajn: „Pred odchodom do štúdia sme sa rozhodovali medzi 4-5 novými slovenskými vecami. V internom hlasovaní zvíťazili tieto dve. S tým, ako sa ‘usadili‘, sme boli najviac spokojní.“
„Pesnička Chyba je vo mne pojednáva o citovej neistote vo vzťahoch. Song Máme sa fajn zase o tom, že všetko v živote má dve strany, líc aj rub, ale stojí za to pozerať sa vpred s optimizmom,“ približuje Richard Ďurana.
Pesničky boli nahrávané s producentom Erikom Horákom v jeho štúdiu Lososound. „Za najväčšiu výzvu som považoval prispôsobenie výslednej atmosféry pesničiek textovému odkazu a emócii skladieb. Oceňujem tiež, že sa kapela priklonila k slovenčine.“ Kapela si spoluprácu pochvaľovala. „Erik vystihol esenciu skladieb a posunul naše demá do úžasnej podoby,“ hodnotí bubeník Milan Hvizdák.
Príklon k slovenčine pozitívne hodnotí aj vydavateľ. „Slovenské texty majú nesporne väčší potenciál osloviť domáce publikum,“ hovorí Robo Gregor, šéf vydavateľstva Gregor Agency – GA Records, pre ktoré Space Recorder vydal predchádzajúci album aj nový „dvojsingel“.
Finálny mastering mal na starosti pražský zvukár Ecson Waldes, známy napríklad zo spolupráce s Davidom Kollerom či Danom Bártom.
NMR (foto: press)