Tvorbu slovenského skladateľa Martina Burlasa charakterizuje spoločenská zainteresovanosť. Citlivé vnímanie nálad, výkyvov i patológií. Inak tomu nie je ani pri najnovšom albume oceňovaného umelca, ktorý dostal názov teror.
Skladby „Spam symphony“ pre zbor a orchester na texty Nóry Ružičkovej, „Black swan“ určené pre violončelo a elektroniku a klavírna „Sonáta ničoho“. Martin Burlas svojím najnovším hudobným počinom mapuje stupne tlaku. Tie môžu mať rôznorodý charakter a nadobúdajú rozmanité variácie. Spoločnosť, vonkajší svet, politická situácia, ekologické „vedomie“, ale aj súkromné priestory našich obývačiek a myslí. Priesečníky týchto „tlakov“, očakávaní a rolí definujú naše životy, rozpoloženia a stavy. Odvaha umelecky spracovať témy natoľko abstraktné a metafyzické, je Martinovi Burlasovi vlastná. Jeho hudobný idiolekt je ťažko definovateľný, a predsa rozpoznateľný – možno povedať, že až ikonický. Vážna, či experimentálna hudba, pesničkárstvo, elektronika, alebo ambient? Albumu Teror, ako aj Burlasovej tvorbe všeobecne, nesedí škatuľkovanie. Omnoho výpovednejšie je ponoriť sa hlbšie do samotného myšlienkového prúdu a vysloviť prívlastok „hudobný katalyzátor“, či „citlivý senzor“. „teror zachytáva posledné turbulentné obdobie v našej spoločnost,“ povedal o svojej novinke samotný skladateľ. Album teror bezpochyby vykresľuje súčasnú atmosféru našej krajiny.
Spam Symphony Martina Burlasa zarezonovala u odbornej kritiky aj poslucháčov. Na albume Teror je prítomná práve nahrávka z koncertu, ktorý́ prebehol v rámci Radio_Head Awards festivalu vo veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu. Po pedantnej zvukovej post-produkcii hudobného štúdia Real Music House dostávajú poslucháči vzácnu príležitosť vypočuť a vychutnať si jedinečné kompozície významného slovenského skladateľa. Vydanie nahrávky podporil z verejných zdrojov Fond pre podporu umenia.
Real Music House (foto: FaceBook)