Na novom albume Volch’ya Yagoda pracovala ruská skupina Theodor Bastard posledných päť rokov. Ich nahrávky nevychádzajú často, ale vždy priťahujú pozornosť audiofilov a hudobných kritikov z viacerých krajín.
Nahrávky albumu Volch’ya Yagoda sú charakteristické špecifickým hudobný štýlom, v ktorom sa prelína psychedelický trip-hop so sláčikovými nástrojmi a folklór sa stretáva s modernou elektronickou hudbou. Theodor Bastard kombinujú ruské texty so sloganmi šamanských kúziel podobne ľahko, ako menia hudobné nástroje na pódiu počas vystúpenia. Yana Veva a Fedor Svoloch skladajú hudbu nielen pre vlastnú kapelu, ale pravidelne komponujú piesne aj pre rôzne počítačové hry. Počas svojej kariéry sa naučili tkať zložité zvukové plátna, pri počúvaní ktorých sa poslucháč cíti ako v labyrinte.
Vo svojich nahrávkach Theodor Bastard využívajú zvuky mnohých exotických i tradičných hudobných nástrojov.
Nahrávky albumu Volch’ya Yagoda nie sú výnimkou. Zvláštnu severskú atmosféru albumu tvoria zvuky škandinávskych nástrojov nyckelharpa a jouhikko, staroveké flauty vytvorené z koreňov stromov a šamanské bubny. A ako vždy, nad všetkým sa vznáša vzrušujúci hlas Yany Vevovej, ktorý prekvapuje svojou hĺbkou.
Skladby albumu „Volch’ya Yagoda“ posúvajú poslucháča do studených a bažinatých močiarov tajgy a machovej tundry, na neprebádané miesta, kde pozemská rovina a duchovný svet sú od seba oddelené len tenkým tajomným závojom. Theodor Bastard sú známi už viac ako dvadsať rokov svojím svojráznym postojom k svetu i za hranicami pomyslenej hranice.
Theodor Bastard a Róbert Gregor (foto: Alexander Corv4)