Tribalistas - Ao Vivo (Phonomotor Records, 2019)
Tribalistas, najlepšie brazílske pesničkárske trio v zložení Marisa Monte, Carlinhos Brown, Arnaldo Antunes nahralo svoj prvý koncertný album. Vyšiel dňa 15.3. 2019 pod názvom Ao Vivo (Živý). Obsahuje 25 piesní z doterajšieho známeho repertoáru tria i jeho jednotlivých členov. Bol nahrávaný v auguste roku 2018 na viacúčelovom štadióne Allianz Parque v brazílskom meste São Paulo. Návštevnosť prekročila kapacitné možnosti štadióna s počtom 43 713 divákov. Koncert zhliadlo 45 000 návštevníkov.
Tribalistas budú jedným z magnetov legendárneho festivalu Lollapalooza, ktorý sa v roku 2019 bude konať v Nemecku, Francúzsku, USA, Švédsku, Čile, Argentíne, Brazílii. Na pódiu sa objavia piateho apríla v jeho brazílskej časti (São Paulo) po boku Arctic Monkeys, Foals, St. Vincent.
Los Angeles Times chválil piesne Tribalistas a význam ich umeleckého prínosu prirovnal k piesňam The Beatles. Pre väčšinu slovenských médií vyznieva táto skutočnosť nepriaznivo, pretože Tribalistas nikdy nevenovali väčšiu pozornosť alebo vôbec žiadnu, hoci ako trio existujú už osemnásť rokov a od počiatku ich existencie boli v hudobnom svete veľkou udalosťou.
Prví, ktorí na Slovensku začali hudbu jednotlivých členov skupiny Tribalistas uvádzať v rozhlasových reláciách, boli dnešní redaktori NMR – Róbert Gregor a Miroslav Potoček. Speváčku Marisu Monte v roku 1994 (album Rose and Charcoal), speváka, bubeníka Carlinhosa Browna v roku 1996 (album Alfagamabetizado), speváka Arnalda Antunesa v roku 1996 (album O Silêncio),
Tribalistas prispeli ich tvorbou k pestrosti hudby sveta, k odklonu od unifikácie na báze uplatňovania prvkov brazílskej národnej hudby. V médiách bolo ich posledné koncertné turné nazývané slovami vznešené, extravagantne farebné, pompézne. Patrilo k najúspešnejším brazílskym turné tohto desaťročia so ziskom 35 miliónov dolárov. Grandióznu filmovú projekciu, ktorá bola súčasťou pódiovej šou, vytvoril všestranný vizuálny umelec, výtvarník, dizajnér, fotograf, filmár Batman Zavareze z Rio de Janeira.
Miroslav Potoček (foto: press)