Skupina Neon Eye predstavuje novinku „White Snow“. Melodické tóny so šmrncom 80. rokov obliekla vo videoklipe do vizuálu s mestským duchom.
Skladba „White Snow“ je po piesni „Neither of Us“ druhým singlom kapely Neon Eye. Poháňa ju basová linka podporená fragmentami syntetizátorovej hudby osemdesiatych rokov a ležérnymi zvukmi gitary. Počuť v nej aj náznaky tanečnej hudby.
„V tomto songu sme chceli ukázať náš nový zvuk. K tradičnému zvuku gitarovej kapely sme pridali elektronické prvky hudby 80. rokov, lebo vtedy v showbiznise najviac snežilo,“ prezrádza spevák Lukáš Dobranský kľúčové momenty aranžmánu skladby.
S pôvodnou verziou skladby sa Neon Eye predstavili na hudobnom festivale Slovenská krčma, ktorý bol usporiadaný organizátormi festivalu Pohoda. Boli to prvé koncerty kapely po jej oficiálnom vzniku vo februári 2020.
„V štúdiu sme zistili, že musíme do našich ďalších skladieb hľadať nový zvuk,“ opisuje spevák skúsenosti z uvoľnenej atmosféry z nahrávania v košickom štúdiu Parentals pod vedením Mira Felbera a pokračuje: „Miro je nadšenec pre hudobný projekt, v ktorom cíti potenciál. Keď sa mu niečo nezdá, dokáže vybičovať z ľudí najlepšie výkony a snaží sa dosiahnuť čo najlepší výsledok. Bola to dobrá škola.“
Pieseň „White Snow“ evokuje chlad a samotu velkomesta.
„Chceli sme sa vyjadriť k osamelému životu v meste, zlomenému srdcu a kokaínu,“ vysvetľuje Lukaš Dobranský, ktorý vytvoril spolu s kamarátom Marekom Vatahom klip súvisiaci s myšlienkou piesne. Zo štyroch vybratých lokácií nakrúcania v Košiciach bolo napokon možné využiť len tri.
„Našťastie si náš kameraman a režisér Jakub všimol dom s peknou strechou s výhľadom na celé Košice. Bol odvážnejší ako my, hneď preskúmal situáciu a na naše počudovanie sme získali povolenie,“ s úsmevom dodáva basgitarista Ľudovít Petráš pochvaľujúc si spoluprácu s kameramanom Jakubom Savrukom.
Skupina Neon Eye pôsobí v Košiciach.
Jej stabilnými členmi sú spevák, gitarista a textár Lukáš Dobránsky a basgitarista Ľudovít Petráš. Pri tvorbe piesne „White Snow“ pomáhal gitarista a hráč na klávesové nástroje Michal Bučko, rytmickú sekciu doplnil bubeník Dan Urban. Mixáž mal na starosti Miro Felber a o mastering sa postaral Peter Halgaš.
V nasledujúcich týždňoch kapela plánuje zverejniť ďalšie tri skladby z pripravovaného EP „Nothing To Talk About“, ktoré vyjde na ekologickom digitálnom nosiči. Celé EP bude opisovať strasti a radosti mladého človeka v indie popovom štýle s prvkami elektronickej hudby, ktorá bude inšpirovaná hudbou skupín, na ktorých jej členovia vyrastali.
„V blízkej dobe, ak nám to pandemická situácia dovolí, sa chceme dostať na pódia slovenských a českých klubov a showcasových festivalov,“ s nádejou uzatvára spevák.
Michal Neffe a NMR (foto: press Neon Eye)